Novinky z PPC reklamy v roce 2013

22. 1. 2014

Loňský rok byl bohatý na novinky především v Google AdWords. Seznam přišel s velkou změnou v Skliku hned po novém roce.

Že je česká pobočka Googlu velice aktivní, nás přesvědčuje již několik let. Google nejspíš nelibě nese, že je v Česku dvojkou na trhu vyhledávání, a tak přináší do České republiky novinky dříve než na řadě vyspělejších trhů.

Reklamy s produktovými informacemi

Google zařadil ČR mezi první země v Evropě, kde bylo možné spustit tzv. PLA kampaně (Product Listing Ads). Jedná se o inzeráty, které se zobrazují v pravém sloupci ve formátu názvu, náhledu a ceny produktu. Uživatelé klikají na konkrétní produkty a mohou ihned objednat v e-shopu. Inzerent získává návštěvníky se zájmem o konkrétní produkt, kteří častěji objednávají, než návštěvníci z běžné textové inzerce.

Dynamický remarketing

S PLA je spojen i dynamický remarketing. Oba reklamní kanály využívají feed (databázi) produktů inzerenta z tzv. Google Merchant Centra. Grafické inzeráty dynamického remarketingu fungují obdobně jako klasický remarketing. Zobrazují se pouze dřívějším návštěvníkům stránek, ale zobrazují konkrétní produkty, o které uživatel projevil v e-shopu zájem.

Opět přivádí na web potenciální zákazníky se zájmem o konkrétní produkt.

Google AdWords rovněž postupně přechází na moderní, graficky odlehčený a čistší vzhled.

Seznam Retargeting je tu!

Rovněž Seznam změnil v roce 2013 vzhled svého PPC reklamního systému Sklik a to velmi výrazně. Skvělou novinkou pro práci s klíčovými slovy, ale také pro SEO jsou vyhledávácí dotazy na úrovni reklamní sestavy. Sklik nezobrazuje pouze výrazy, po jejichž hledání klikl uživatel na inzerát, ale všechny výrazy, na které se inzeráty zobrazily! Tím dal do rukou optimalizátorům a tvůrcům obsahu úžasnou zbraň.

Ale novinkou konce roku a začátku roku nového je spuštění retargetingu, tedy obdoby remarketingu v AdWords. I v Skliku je tedy nyní možné cílit na dřívější návštěvníky vašeho webu. Retargeting je zatím ve stavu beta, o výsledcích a použití vás budeme informovat v samostatném článku.