Hodí se PPC reklama i pro lokální firmy?

28. 3. 2014

Ano! A to díky možnosti regionálního zacílení reklamy v Google AdWords i Seznam Skliku.

Řada malých firem s lokální působností by ráda inzerovala na internetu, ale obává se, že na jejich inzeráty a bannery budou klikat lidé z celého světa a investované finance nepřinesou kýžený efekt.

Odpovědí na tyto obavy je regionální cílení v reklamních systémech AdWords i Sklik. Oba umožňují zacílit na zemi, region, kraj, město, nebo konkrétní oblast, např. okruh v kilometrech kolem sídla firmy.

Regionální cílení je skvělé i pro restaurace

Typickým příkladem lokální firmy je restaurace. Její cílovou skupinou jsou obyvatelé města a okolí a turisté, kteří do města jedou na dovolenou, nebo pracovní cestu.

Online reklama, která se bude zobrazovat uživatelům z celé republiky, nemá pro restauraci cenu. Může ovšem nastavit regionální cílení reklamy pouze na město a okolí. Pak se budou inzeráty a bannery zobrazovat pouze uživatelům, kteří:

  1. Jsou na počítači v daném místě
  2. Při hledání používají klíčová slova související z daným místem (např. restaurace v Olomouci)

Regionálně cílená reklama je obvykle levnější

Takto konkrétně zacílená reklama je většinou levnější, než ta obecná, směřovaná na větší počet uživatelů. Navíc, díky omezenému počtu zobrazení, také nestojí tolik peněz a má lepší výsledky (vyšší konverzní poměr).

Nezapomeňte také na mobilní verzi reklamy, do které (a zvlášť v případě restaurace) přidejte i telefonní číslo pro zájemce o rezervaci místa.

I lokální firmy se tak mohou stát inzerenty v největších inzertních sítích.