Google AdWords má nové kampaně pro Nákupy

29. 4. 2014

Reklamní systém Googlu mění dosavadní PLA kampaně na novou verzi.

PLA kampaně, nebo v českém překladu "Reklamy s produktovými informacemi" jsou nedílnou součástí všech reklamních kampaní pro e-shopy ve vyhledávání na Googlu. Zobrazují se ve formě náhledu zboží, ceny a názvu v pravém sloupci výsledků hledání. Jejich efektivita je obvykle vyšší než u běžných textových inzerátů.

PLA kampaně však měly zásadní chybu a to pouze malou možnost optimalizace. Ta spočívala pouze v nastavení ceny pro proklik a optimalizace XML feedu produktů.

Nové reklamy v Nákupech

Pro cílového spotřebitele a příjemce reklamy se nic nemění. Reklamy zůstanou na svém místě a budou vypadat stále stejně. Změní se správa a optimalizace kampaní.

  • přímo v AdWords bude možné procházet produkty, seskupovat je a stanovovat pro skupiny ceny za proklik
  • výkon lze sledovat už na úrovni jednotlivých produktů - snadno zjistíte, které produkty opravdu přináší zisk
  • údaje o konkurenci umožní pomocí Simulátoru nabídek reagovat na nabídky konkurence a např. navýšit cenu za proklik a tím navýšit počet zobrazení a prokliků u ziskových produktů
  • vlastní štítky v AdWords umožní označit skupiny produktů a vytvářet podle nich přehledy úspěšnosti třeba zboží v akci

Při vytváření nového typu reklamní kampaně lze využít reklamní sestavy ze starých PLA kampaní.