Google pro e-shopy - průvodce kampaněmi v Google Nákupech

12. 9. 2014

Nové Google Nákupy hýbou světem e-shopů a zvláště před Vánoci mohou být významným zdrojem tržeb z reklamy na Googlu.

O Google Nákupech jsme již psali několikrát:

Google od září vypíná staré PLA kampaně a nahrazuje je novou verzí nazvanou Google Nákupy (Google Shopping camppaigns). A správcům kampaní přidává dárek - příručku Shape Up Your Shopping Campaigns (ke stažení zdarma v angličtině).

Tipy pro Google Nákupy

  • Vytvořte kvalitní feed produktů a udržujte jej aktuální
  • Strukturujte své kampaně jako zboží v obchodě
  • Cenové nabídky založte na svých cílech a konkurenci
  • Ulehčete nákup mobilním uživatelům

Kvalitní feed je základ

Vyvarujte s chybám, nebo je napravte podle upozornění v Google Merchant Centru, kam posíláte svůj feed produktů. Používejte co nejlepší titulky a popis produktů, který vybízí ke kliknutí. Nezbytné jsou kvalitní fotografie.

Svůj feed posílejte nejlépe jednou denně aktuální s produkty skladem.

Strukturujte své kampaně jako zboží v obchodě

V obchodě je pohromadě zboží stejných kategorií, zboží v akci, to nejlépe prodávané. Zkuste takto strukturovat i své kampaně. Nově je můžete lehce rozdělit do skupin přímo v AdWords.

Rozdělte Google Nákupy do více kampaní podle sezónních nabídek.

Pracujte s cenovými nabídkami a konkurencí

Nově můžete nastavit ceny za proklik podle podílu zobrazení, konverzí, nebo podle skupin produktů. Výnosnější produkty mohou mít vyšší cenu za klik. Konvertuje vám některá skupina produktů lépe a málo se zobrazuje? Navyšte cenu za klik!