Hlavní výhodou online inzerce je přesnost cílení

21. 12. 2014

Přemýšlíte o online reklamě? Pak vězte, že její hlavní výhodou je přesné cílení na vaše potenciální zákazníky.

Respektive možnost přesného cílení, protože je důležité, aby byla online inzerce správně nastavená.

Jinak řečeno - pokud inzerujete online, tak zákazníci hledají vás. Je pouze na vás, na jakou cílovou skupinu se potřebujete zaměřit. Můžete si vybírat podle:

  • věku uživatelů - lehce můžete zacílit na mladé publikum, na ekonomicky aktivní ženy, nebo na muže seniory - skvěle má cílení vyřešené reklama na sociální síti Facebook, ale podle věku a pohlaví můžete cílit i na Googlu
  • polohy uživatelů - regionálně cílená reklama je ideální pro lokální služby. Provozujete autoškolu v Brně? Pak je pro vás nesmysl inzerovat v Praze. Regionální cílení umožňují všechny používané reklamní systémy
  • jazyka uživatelů - můžete cílit třeba na anglicky mluvící uživatele žijící v ČR

Můžete si také vybrat, které dny a ve kterou dobu reklamu zobrazovat. Rozvážíte pizzu pouze o víkendech? Pak je pro vás reklama na rozvoz zdarma ve všední dny zbytečná.

Cílení na klíčová slova

Ovšem hlavní výhodou online inzerce je cílení na klíčová slova, která uživatel hledá. Můžete díky tomu zobrazovat reklamu pouze uživatelům, kteří hledají vaše produkty a služby.

Navíc můžete na klíčová slova nejen cílit, ale ta nevhodná i vyloučit. Jak to funguje? 

Prodáváte např. zahradní nábytek a v nabídce máte nábytek kovový a dřevěný. Můžete cílit na uživatele, kteří hledají "zahradní nábytek". Ti ovšem mohou hledat např. i "zahradní nábytek z plastu", který vy nenabízíte. Stačí v nastavení vyloučit klíčová slova "plast", "plastový", "z plastu" a podobné. Uživatelům, kteří hledají "plastový zahradní nábytek" se vaše reklama nezobrazí a vy ušetříte finance z rozpočtu.

V "off-line" reklamě zacílíte obtížně

Už vidíte ten rozdíl mezi online a offline reklamou? V online reklamě oslovíte pouze lidi, kteří hledají právě váš produkt. V offline reklamě musíte obvykle oslovit plošně všechny lidi bez rozdílu. Podívejme se na zmíněnou restauraci rozvážející pizzu. V online světě může spustit reklamu pouze pro uživatele z daného města hledající rozvoz pizzy. Dokonce je může oslovit pouze v době, kdy pizzu rozváží.
V offline světě typicky nechá vytisknout letáky s nabídkou pizzy a roznese je po všech schránkách ve městě. To má však řadu nevýhod:

  • inzerent neví, koho oslovuje
  • řada domácností odmítá reklamu do schránek
  • tisk a roznos reklamy je finančně náročný
  • mezi ostatními letáky ve schránce se vaše nabídka lehce ztratí

A na závěr jedno malé upozornění. Online reklama vypadá jako malý zázrak. Všechna pro v tomto článku však musí podpořit správně a pečlivě nastavená reklamní kampaň a její neustálé vyhodnocování a kontrola. Jen tak se vám náklady na reklamu vrátí a přinesou vám očekávané zákazníky a tržby.