Užitečné rady k SEO přímo od Googlu

21. 11. 2014

Google již před lety vydal a stále aktualizuje doporučení pro webmastery ohledně SEO - optimalizace pro vyhledávače.

Chcete si najmout správce SEO (optimalizace pro vyhledávače). Nenechte se nalákat sliby na okamžitý výsledek, SEO se nedá ihned spustit narozdíl od PPC reklamy. A zde jsou další sliby, na které si dávejte pozor.

  1. Pozor na nevyžádané nabídky typu:
    Vážený www.domena.cz (dosaďte doménu vašich stránek),
    zjistil jsem, že se nenacházíte v hlavních vyhledávačích internetových stránek. Za tolik a tolik Kč vás do nich dostaneme a zvýšíme počet návštěv a zákazníků.
  2. Nikdo vám na Googlu (i Seznamu) nemůže garantovat první místo
    A pozor i na nabídky typu "Garance prvního místa, nebo zdarma". Na první pohled to vypadá dobře - nebudete platit, dokud vás na vybrané klíčové slovo optimalizátor nedostane na první místo. Ale co když vás tam nedostane za tři měsíce, za půl roku, za rok? Jaký to pro vás bude mít efekt? Navíc optimalizace na jedno slovo je nesmysl, zákazníci vás hledají pomocí stovek i tisíců klíčových slov.
  3. Nemusíte se o nic starat, změny na webu provedeme za vás
    Pokud svěříte optimalizátorovi přístup do Vašich stránek, vždy požadujte vysvětlení změn. Případné problémy budou problémem vaším, ne optimalizátora.
  4. Stačí, když vás přidáme do systému výměny odkazů a bude vyhráno
    Možná na pár dnů, nebo týdnů ano. Ale většina systémů na výměnu odkazů je dřív, nebo později odhalena a zúčastněné weby jsou penalizovány, nebo dokonce vyjmuty z databáze vyhledávače.

Před výběrem optimalizátora je vhodné položit několik otázek:

  • Jaké jsou vaše reference v oboru?
  • Řídíte se pokyny Google pro webmastery?
  • Nabízíte pouze SEO, nebo i další online marketingové služby (PPC, PR články a copywriting, správu firemních profilů, optimalizaci srovnávačů zboží pro e-shopy...)?
  • Za jak dlouhou očekáváte výsledky v SEO? (do měsíce je špatná odpověď)
  • Jak měříte úspěch v SEO?
  • Máte zkušenosti s mým odvětvím?
  • Jaké jsou vaše hlavní techniky v SEO?
  • Jak dlouho se pohybujete v oboru?
  • Jak se mnou budete komunikovat? Jaké mi budete posílat reporty?

Vybírejte svého SEO správce pečlivě a ihned se domluvte na podmínkách odměňování a reportování. SEO vám může hodně přinést, ale také poškodit váš web!