Dynamický remarketing je dostupný nejen e-shopům

21. 10. 2014

Google zpřístupnil dynamický remarketing i společnostem nabízejícím ubytování, reality, letenky, nebo prodej automobilů.

Na své si tak přijdou cestovní agentury, realitní společnosti, nebo autobazary. Připomeňme si, jak dynamický remarketing funguje.

  1. Potenciální zákazník si prohlédne váš web a stráví nejvíce času např. v kategorii rotopedů (e-shop s fitness stroji)
  2. Nákup nedokončí a odejde z webu. Jde např. na jiný e-shop a rozmýšlí nákup
  3. Google AdWords zaznamenal do databáze tohoto uživatele a přidá k nim prohlédnuté stránky produktů
  4. Potenciální zákazník poté navštíví stránky, které zobrazují reklamu z Googlu
  5. Zobrazí se mu bannery s nabídkou konkrétních výrobků, které si prohlížel
  6. Potenciální zákazník na banner klikne a nákup dokončí (v ideálním případě)

Z našich statistik vyplývá, že dynamický remarketing je až 7x účinnější než klasický remarketing a až 20x účinnější než obecné bannery. (pod pojmem klasický remarketing myslím obecné bannery e-shopu, nebo textové inzeráty pro dřívější návštěvníky stránek - potenciální zákazníky).

Více najdete také v našem starším článku o dynamickém remarketingu.

Dosud jen e-shopy, nyní i prodejci vybraných služeb

Jak využít dynamický remarketing, pokud nemáte e-shop, ale nabízíte některé z vybraných zboží, nebo služeb? Nový dynamický remarketing je určený pro nabídku hotelů, pronájmů, vzdělávacích kurzů, letenek, pracovních nabídek, nemovitostí, zájezdů, nebo místních nabídek.

Narozdíl od dynamického remarketingu pro e-shopy není možné využívat Google Merchant Centrum. Feed s vaší nabídkou musíte vložit přímo do AdWords kampaně, nebo přes Google AdWords API, což již vyžaduje práci programátora.

Jinak vše funguje podle bodů 1 až 6 uvedených výše. Díky dynamickému remarketingu můžete oslovit potenciální zákazníky cílenou nabídkou vašich produktů a služeb.