Jak poznat kvalitní SEO agenturu?

1. 2. 2015

Jak zjistíte během výběru agentury, zda vám přitáhne slibované zákazníky.

Kvalitní SEO agentura, respektive marketingová, reklamní agentura poskytující SEO - optimalizaci pro vyhledávače, by po vás měla vyžadovat:

  1. Přístup do statistik návštěvnosti - potřebuje vědět současnou návštěvnost, sezónní výkyvy, klíčová slova, konverze (objednávky), nejnavštěvovanější stránky, zdroje návštěv... Podle toho může stanovit strategii SEO
  2. Když už jsme u strategie - měla znát váš cíl a také, proč potřebujete, nebo chcete SEO
  3. Pomůže vám stanovit měřitelný cíl SEO
  4. Chce s Vámi spolupracovat dlouhodobě -  požaduje spíše menší měsíční částky, než jednorázovou vysokou platbu. Neslibuje vám řešení do druhého dne.
  5. Požaduje Vaši asistenci - posílá požadavky na programátora, správce Vašich stránek
  6. Prozradíme Vám, co bude konkrétně dělat. SEO se samo nezapne.
  7. Zasílá komplexní a pravidelný report - nejen pozice klíčových slov, ale i vývoj návštěvnosti (meziměsíční, meziroční srovnání), vývoj konverzí, komentář k vývoji a přehled provedené práce
  8. Řeší content marketing - navrhuje změny obsahu, jejich strategii
  9. Požaduje přístup do statistik návštěvnosti a dalších nástrojů - můžete v případě obav uzavřít smlouvu o mlčenlivosti. Typickým příkladem přístupu je Google Webmaster Tools, který obsahuje i klíčová slova z Googlu
  10. Zajímají ji i Vaše další online i offline marketingové strategie - např. PPC, TV reklama, rádio, tisk, letáčky a brožury. Vše se dá propojit a využít pro SEO.

A samozřejmě nezapomeňte na reference a případové studie.